پایگاه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی

إنَّ الیومَ المضمار و غَداً السِّباق ؛ امروز روز تمرین و فردا روز مسابقه است. (خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه)
جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۴۵ ب.ظ

برای شناخت امام صادق علیه السلام این کتاب ها را بخوانید

در زیر تعداد محدودی کتاب که به سفارش کتابستان می تواند شمه ای از شخصیت وجودی امام صادق علیه السلام را تبیین کند با اندکی توضیح بیان شده است:

1.پیشوای صادق

مقام معظم رهبری

دفترنشر فرهنگ اسلامی

این کتاب نوشتاری از مقام معظم رهبری است که پیرامون فلسفه امامت امام صادق(ع)، فراز و نشیب‌های دوره‌ امام صادق(ع)-وجود تشکیلات پنهانی سیاسی- ایدئولوژیک امامان(ع) به نگارش درآمده است.

 

2. پرتوی از زندگانی امام صادق

نورالله علیدوست خراسانی

دفتر نشر  فرهنگ اسلامی

«پرتوی از زندگانی امام صادق(ع)» اثری است که به طور جامع به زندگی امام صادق(ع) از تولد تا شهادت این امام بزرگوار پرداخته و به همین دلیل  مطالعه آن به محققان، دانشجویان و طلاب حوزه مطالعات دینی پیشنهاد می‌شود.

این کتاب در دو فصل تنظیم شده است؛ که نگارنده در فصل اول با عنوان «امام صادق(ع) و بنی‌امیه» پیرامون خلفای اموی عصر امامت امام صادق(ع) و علل انقراض و نابودی سلسله اموی بحث کرده و در فصل دوم با عنوان «امام صادق(ع) و بنی‌عباس» درباره انقراض حکومت بنی‌امیه و ابتدای حکومت بنی‌عباس به بحث پرداخته است.

 

3.مکتب دار

مهدی قزلی

شرکت کتاب‌های جیبی سهامی خاص

داشتن سیره و روش اخلاقی و رفتاری که یکی از بهترین اصول زندگی فردی و اجتماعی محسوب می شود امروز بیش از هر زمان بشر نیازمند آن است در واقع بسیاری از مشکلات پیش روی انسان ناشی از فقدان اخلاق فردی و اجتماعی افراد جامعه بشری است. اینجاست که خلأ وجود اصول اخلاقی مبتنی بر فطرت بشری به چشم می خورد. بنابراین برای رفع این معضل بزرگ جهان امروز ناگزیر باید به بزرگترین اساتید و معلمان اخلاق در طول تاریخ مراجعه کرد و با الگو گرفتن از رفتار شان و گوش سپردن به گفتارشان بر این مهم فائق آمد و آنان نیستند جز ائمه از خاندان پاک رسالت و نبوت یعنی امامان معصوم شیعه که به اعتراف خاص و عام بهترین الگو در رفتار اسلامی هستند.

 

4. امام صادق علیه السلام

نویسنده: علامه محمد حسین مظفر

ناشر: موسسه نشر اسلامی

کتاب امام صادق(ع) در دو بخش و در 456 صفحه توسط علامه بزرگوار شیخ محمد حسین مظفر که از عالمان برجسته فقه و اصول و تاریخ و ادبیات در حوزه نجف اشرف به شمار می آمد به عربی نگاشته شده است.

این کتاب از منابع مهم و معتبر در بررسی شخصیت امام صادق(ع) و ابعاد والای آن به شمار می آید. در پیشگفتار اشاره می کند از آنجا که اطلاع از زندگانی امام صادق(ع) بستگی به شناخت ماهیت دو حکومت اموی و عباسی دارد که امام در دوران سلطه سیاسی آنان می زیسته است و نظر به اینکه لازم است چگونگی رفتار این امام را با امام ششم و به طور کلی با اهل بیت بازشناخته شود و بدانیم اهل بیت(ع) کیستند؟ مباحثی را در جهت دست یابی به همین شناختها مطرح می کنیم برای اینکه در پرتو آن بررسی و تحقیق کوتاه خواننده به این نکته وقوف یابد که چرا امام ششم از امامان دیگر در رشد علوم و معارف گوناگون توفیق یافته و به بسط و شرح آن پرداخته است؟ و چرا امام صادق(ع) بیش از امامان قبل و بعد خود مردم را به سوی اخلاق نیکو و فضایل انسانی فراخوانده است؟ و چرا این امام بزرگوار دوستان و مریدان خاصش را هم از اظهار دوستی و حتی رفت و آمد علمی که ما تقیه اش می نامیم بازداشته است.

در پیشگفتار خواننده بیش از آنکه تفصیل زندگانی امام را بداند اجمالی از حیات پر ثمر آن پیشوای برحق و راستین در پیش رویش جلوه گر خواهد شد.

 

5.ابعاد شخصیتی وزندگی امام صادق

احمد پاکتچی

دانشگاه امام صادق

«ابعاد شخصیت و جایگاه امام صادق(ع)» با هدف آشنایی با ابعاد شخصیت و جایگاه امام صادق(ع) در قالب 23 فصل (مقاله) به نگارش در آمده است.

در فصل اول ضمن بررسی زندگانی بابرکت امام ششم(ع)، در مورد شرایط سیاسی ـ اجتماعی و فضای علمی ـ فرهنگی آن زمان بحث و بررسی شده است. فصل دوم در مورد شرایط علمی و فرهنگی در عصر امام صادق(ع) و بستر شگل‌گیری مذهب جعفری بحث و بررسی صورت گرفته است. در واقع در این فصل از سویی تنوع اندیشه‌های کلامی و فقهی و از سوی دیگر بستر شکل‌گیری مذهب جعفری در بافتی معین تبیین گردید.

فصل سوم در صدد آن است که یافته‌های کلان و فرانظری مطرح شده توسط حضرت امام صادق(ع) به ویژه در زمینه‌های اجتماعی را کشف نماید. بر همین اساس در این فصل در مورد سنخ‌شناسی گفتمان امامان معصوم(ع)، کشف و تحلیل رویکردهای اجتماعی در گفتمان روایی امام(ع)، جریان شناسی فرهنگی ـ اجتماعی روایات امام(ع) محورها و عناصر گفتمان‌های اجتماعی دینی در روایات امام(ع)، نظریه‌های اجتماعی برساخته از روایات امام(ع) و رویکردهای نشانه‌شناسی در گفتمان روایی امام صادق(ع) بحث شده است.

فصل چهارم دیدگاه‌های سیاسی امام صادق(ع) مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل پنجم ابتدا نظریه‌های همسو ناهمسو با دوگانه سیاست - اداره مطرح شده و سپس به مدد رویکرد نهادگرایان، سعی شده است برخی از آموزه‌های امام صادق(ع) در باب تئوری‌های اداره امور مورد تامل قرار گیرد. در فصل ششم سعی شده است با مطالعه احادیث آن امام بزرگوار، به بررسی تکامل انسان که مفهومی فراتر از رشد و به حد تام رسیدن را در بر دارد، با رویکرد گرایش‏های جمع ‏گرایانه پرداخته شود.

در فصل هفتم ابعاد و جایگاه علوم انسانی در میراث فکری امام صادق(ع) مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل هشتم سعی شده است به منظور مطالعه‌ای فرااخلاقی، نظام اخلاقی مکتب آن حضرت با نظام اخلاقی متعارف و مشهور مورد مقایسه قرار گیرد تا در مورد ساختار کلی آن، ‌تصور روشن‌تری به دست آید.

 

6. مسند الامام الصادق علیه السلام

عزیز الله عطاردى

عطارد، تهران‏

  عزیز الله عطاردى از عالمان و محققان معاصر، از سالها پیش به جمع آورى اخبار و روایات ائمه معصومین روى آورده و آنها را در مجموعه ‏هایى با عنوان مسند الامام... به نام هر یک از ائمه ارائه کرده است. مسند الامام المجتبى، مسند الامام الشهید، مسند الامام السجاد تا مسند الامام العسکرى علیهم السلام موجود است و على القاعده مسند دو امام اول و آخر هم عرضه خواهد شد.

 

7. زندگانی امام صادق جعفربن محمد علیه السلام

سید جعفر شهیدی

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

پژوهشی تحلیلی در زندگانی امام جعفر صادق (ع) است. اهم عناوین آن چنین است: شرح ولادت امام جعفر صادق (ع) و خاندان و فرزندان آن حضرت، سخنان برخی دانشمندان غیر شیعی در مورد ایشان، اوضاع سیاسی زمان امام صادق در دوره امویان، مهدویت در صحنه سیاست، قیام مختار، قیام زید و یحیی بن زید، نهضت عباسیان، قیام محمد نفس زکیه و نپذیرفتن بیعت از سوی امام صادق، رونق بحثهای کلامی در منطقه شرق اسلامی، معارضه زندیقان با امام صادق، فقه در عصر پیامبر (ص) و ادوار خلفا و ائمه (ع)، روزگار امام باقر و امام صادق (ع)، انتشار فقه شیعه، مدینه در روزگار امام صادق، نظر دانشمندان اهل سنت درباره فقاهت آن حضرت، زاهد نمایان عصر امام صادق، ستمگریهای عباسیان و شهادت امام صادق توسط منصور، شرح برخی از فضایل اخلاقی آن حضرت و موضوعات تاریخی عصر امام صادق و ارائه گزیده‏ای از نصایح ایشان، شعرهای منسوب به امام صادق

 

8. امام صادق ومذاهب اهل سنت

اسدحیدر

دانشگاه ادیان ومذاهب

کتاب حاضر اثری مهم درباب شناخت شخصیت امام صادق(ع) و شرایط زندگی علمی و سیاسی و فرهنگی آن حضرت و تطبیق مبانی فکری و فقهی و کلامی ایشان با دیگر شخصیت های علمی مذاهب دیگر است، یکی از امتیازات این کتاب، توجه مولف به ابعاد گوناگون بحث تطبیقی میان مذاهب است.

 

9.پندهای امام صادق به رهجویان صادق

علامه محمد تقى مصباح یزدى

موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره)

شرح و تفسیر یکى از احادیث منقول از امام صادق(ع) است. این حدیث مشتمل بر پاره‏اى از وصایا و سفارش‏هاى امام صادق(ع) به یکى از اصحاب خود به نام عبدالله بن جندب است. سخنران بر محور حدیث یادشده، سلسله سخنرانى را با عنوان درس اخلاق ترتیب داده و به بیان فضایل اخلاقى و راههاى کسب آن و معرفى رذایل اخلاقى و شیوه ‏هاى دور ماندن از آن پرداخته است. این سخنرانى‏ها در 28 عنوان به بیان فضایل اخلاقى و راههاى کسب آن و معرفى رذایل اخلاقى و شیوه ‏هاى دور ماندن از آن پرداخته است. این سخنرانى‏ها در 28 عنوان تنظیم و تدوین شده است. برخى از عنوان‏هاى مزبور عبارت است از دوستان واقعى اهل بیت، محاسبه نفس، نشانه ‏هاى ایمان، خوف و رجا، شادى از دیدگاه اسلام، دام‏هاى شیطان.

 

10. دیدنی‌های خدا -شگفتی‌های آفرینش در سخنان امام صادق علیه السلام

مهدی وحیدی نصر

نشر جمال

  کتاب دیدنی های خدا ( شگفتی های آفرینش در سخن امام صادق علیه السلام ) ترجمه توحید مفضل به زبان کودکان و به صورت شعر است. در بخشی از کتاب آمده است: بر ماست که کودکان خود را از همان نخستین سال های زندگی، با توحید و خداشناسی آشنا کنیم و پیوند دوستی خود را با خدای مهربان هر روز محکم تر سازیم. یکی از بهترین راه های آشنا کردن کودکان با خدا، توجه دادن آنان به شگفتی های آفرینش است. اینک به صفحه سه از  جلد اول  شگفتی های خلقت زنبور توجه کنید.

11. فصل چیدن

محسن هجری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

در «فصل چیدن»، سعید بن ثابت رهسپار کوفه شده و با هنگام بن سالم، که دارای مغازه علافی (علوفه و کاه) است، برخورد می‌کند. هشام با مشاهدة سعید از او می‌خواهد تا به عنوان شاگرد در مغازه‌اش کار کند. او در کنار یاد دادن فنون کاسبی به سعید به او آداب اخلاق را نیز می‌آموزد. از جمله این که از او می‌خواهد تا به کوفه نزد پدر و مادرش برود و با آنها به نرمی برخورد کند. مجموعة حاضر حاوی هشت داستان کوتاه است که یکی از آنها «فصل چیدن» نام دارد. عناوین دیگر داستان‌ها عبارت است از: آتشی به لطافت بنفشه‌ها؛ آخرین موج؛ طلوع ستاره؛ یک سبد خاطره؛ پدر خاک.

برگفته از سایت فارس نیوز



نوشته شده توسط پایگاه مضمار
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پایگاه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی

إنَّ الیومَ المضمار و غَداً السِّباق ؛ امروز روز تمرین و فردا روز مسابقه است. (خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه)

پایگاه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی

پایگاه مضمار با هدف تولید دانش و گفتمان سازی تشکیلات اسلامی از طریق ترویج فرهنگ کار تشکیلاتی، الگوسازی، نقد و تحلیل و همچنین رصد و پایش مجموعه های موجود آغاز به کار کرده است.

نام مضمار برگرفته از کلامِ « الا و انّ الیوم مضمار و غداٌ السباق» آگاه باشید امروز روز تمرین و آمادگى، و فردا روز مسابقه است‏‏، امیرمؤمنان برای این پایگاه انتخاب شد، باشد که گامی تمرینی در جهت فتح سنگرهای کلیدی جهان برداشته و برای ظهور اقامه کننده عدل آماده تر شویم.

پیام های کوتاه
بایگانی

در زیر تعداد محدودی کتاب که به سفارش کتابستان می تواند شمه ای از شخصیت وجودی امام صادق علیه السلام را تبیین کند با اندکی توضیح بیان شده است:

1.پیشوای صادق

مقام معظم رهبری

دفترنشر فرهنگ اسلامی

این کتاب نوشتاری از مقام معظم رهبری است که پیرامون فلسفه امامت امام صادق(ع)، فراز و نشیب‌های دوره‌ امام صادق(ع)-وجود تشکیلات پنهانی سیاسی- ایدئولوژیک امامان(ع) به نگارش درآمده است.

 

2. پرتوی از زندگانی امام صادق

نورالله علیدوست خراسانی

دفتر نشر  فرهنگ اسلامی

«پرتوی از زندگانی امام صادق(ع)» اثری است که به طور جامع به زندگی امام صادق(ع) از تولد تا شهادت این امام بزرگوار پرداخته و به همین دلیل  مطالعه آن به محققان، دانشجویان و طلاب حوزه مطالعات دینی پیشنهاد می‌شود.

این کتاب در دو فصل تنظیم شده است؛ که نگارنده در فصل اول با عنوان «امام صادق(ع) و بنی‌امیه» پیرامون خلفای اموی عصر امامت امام صادق(ع) و علل انقراض و نابودی سلسله اموی بحث کرده و در فصل دوم با عنوان «امام صادق(ع) و بنی‌عباس» درباره انقراض حکومت بنی‌امیه و ابتدای حکومت بنی‌عباس به بحث پرداخته است.

 

3.مکتب دار

مهدی قزلی

شرکت کتاب‌های جیبی سهامی خاص

داشتن سیره و روش اخلاقی و رفتاری که یکی از بهترین اصول زندگی فردی و اجتماعی محسوب می شود امروز بیش از هر زمان بشر نیازمند آن است در واقع بسیاری از مشکلات پیش روی انسان ناشی از فقدان اخلاق فردی و اجتماعی افراد جامعه بشری است. اینجاست که خلأ وجود اصول اخلاقی مبتنی بر فطرت بشری به چشم می خورد. بنابراین برای رفع این معضل بزرگ جهان امروز ناگزیر باید به بزرگترین اساتید و معلمان اخلاق در طول تاریخ مراجعه کرد و با الگو گرفتن از رفتار شان و گوش سپردن به گفتارشان بر این مهم فائق آمد و آنان نیستند جز ائمه از خاندان پاک رسالت و نبوت یعنی امامان معصوم شیعه که به اعتراف خاص و عام بهترین الگو در رفتار اسلامی هستند.

 

4. امام صادق علیه السلام

نویسنده: علامه محمد حسین مظفر

ناشر: موسسه نشر اسلامی

کتاب امام صادق(ع) در دو بخش و در 456 صفحه توسط علامه بزرگوار شیخ محمد حسین مظفر که از عالمان برجسته فقه و اصول و تاریخ و ادبیات در حوزه نجف اشرف به شمار می آمد به عربی نگاشته شده است.

این کتاب از منابع مهم و معتبر در بررسی شخصیت امام صادق(ع) و ابعاد والای آن به شمار می آید. در پیشگفتار اشاره می کند از آنجا که اطلاع از زندگانی امام صادق(ع) بستگی به شناخت ماهیت دو حکومت اموی و عباسی دارد که امام در دوران سلطه سیاسی آنان می زیسته است و نظر به اینکه لازم است چگونگی رفتار این امام را با امام ششم و به طور کلی با اهل بیت بازشناخته شود و بدانیم اهل بیت(ع) کیستند؟ مباحثی را در جهت دست یابی به همین شناختها مطرح می کنیم برای اینکه در پرتو آن بررسی و تحقیق کوتاه خواننده به این نکته وقوف یابد که چرا امام ششم از امامان دیگر در رشد علوم و معارف گوناگون توفیق یافته و به بسط و شرح آن پرداخته است؟ و چرا امام صادق(ع) بیش از امامان قبل و بعد خود مردم را به سوی اخلاق نیکو و فضایل انسانی فراخوانده است؟ و چرا این امام بزرگوار دوستان و مریدان خاصش را هم از اظهار دوستی و حتی رفت و آمد علمی که ما تقیه اش می نامیم بازداشته است.

در پیشگفتار خواننده بیش از آنکه تفصیل زندگانی امام را بداند اجمالی از حیات پر ثمر آن پیشوای برحق و راستین در پیش رویش جلوه گر خواهد شد.

 

5.ابعاد شخصیتی وزندگی امام صادق

احمد پاکتچی

دانشگاه امام صادق

«ابعاد شخصیت و جایگاه امام صادق(ع)» با هدف آشنایی با ابعاد شخصیت و جایگاه امام صادق(ع) در قالب 23 فصل (مقاله) به نگارش در آمده است.

در فصل اول ضمن بررسی زندگانی بابرکت امام ششم(ع)، در مورد شرایط سیاسی ـ اجتماعی و فضای علمی ـ فرهنگی آن زمان بحث و بررسی شده است. فصل دوم در مورد شرایط علمی و فرهنگی در عصر امام صادق(ع) و بستر شگل‌گیری مذهب جعفری بحث و بررسی صورت گرفته است. در واقع در این فصل از سویی تنوع اندیشه‌های کلامی و فقهی و از سوی دیگر بستر شکل‌گیری مذهب جعفری در بافتی معین تبیین گردید.

فصل سوم در صدد آن است که یافته‌های کلان و فرانظری مطرح شده توسط حضرت امام صادق(ع) به ویژه در زمینه‌های اجتماعی را کشف نماید. بر همین اساس در این فصل در مورد سنخ‌شناسی گفتمان امامان معصوم(ع)، کشف و تحلیل رویکردهای اجتماعی در گفتمان روایی امام(ع)، جریان شناسی فرهنگی ـ اجتماعی روایات امام(ع) محورها و عناصر گفتمان‌های اجتماعی دینی در روایات امام(ع)، نظریه‌های اجتماعی برساخته از روایات امام(ع) و رویکردهای نشانه‌شناسی در گفتمان روایی امام صادق(ع) بحث شده است.

فصل چهارم دیدگاه‌های سیاسی امام صادق(ع) مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل پنجم ابتدا نظریه‌های همسو ناهمسو با دوگانه سیاست - اداره مطرح شده و سپس به مدد رویکرد نهادگرایان، سعی شده است برخی از آموزه‌های امام صادق(ع) در باب تئوری‌های اداره امور مورد تامل قرار گیرد. در فصل ششم سعی شده است با مطالعه احادیث آن امام بزرگوار، به بررسی تکامل انسان که مفهومی فراتر از رشد و به حد تام رسیدن را در بر دارد، با رویکرد گرایش‏های جمع ‏گرایانه پرداخته شود.

در فصل هفتم ابعاد و جایگاه علوم انسانی در میراث فکری امام صادق(ع) مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل هشتم سعی شده است به منظور مطالعه‌ای فرااخلاقی، نظام اخلاقی مکتب آن حضرت با نظام اخلاقی متعارف و مشهور مورد مقایسه قرار گیرد تا در مورد ساختار کلی آن، ‌تصور روشن‌تری به دست آید.

 

6. مسند الامام الصادق علیه السلام

عزیز الله عطاردى

عطارد، تهران‏

  عزیز الله عطاردى از عالمان و محققان معاصر، از سالها پیش به جمع آورى اخبار و روایات ائمه معصومین روى آورده و آنها را در مجموعه ‏هایى با عنوان مسند الامام... به نام هر یک از ائمه ارائه کرده است. مسند الامام المجتبى، مسند الامام الشهید، مسند الامام السجاد تا مسند الامام العسکرى علیهم السلام موجود است و على القاعده مسند دو امام اول و آخر هم عرضه خواهد شد.

 

7. زندگانی امام صادق جعفربن محمد علیه السلام

سید جعفر شهیدی

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

پژوهشی تحلیلی در زندگانی امام جعفر صادق (ع) است. اهم عناوین آن چنین است: شرح ولادت امام جعفر صادق (ع) و خاندان و فرزندان آن حضرت، سخنان برخی دانشمندان غیر شیعی در مورد ایشان، اوضاع سیاسی زمان امام صادق در دوره امویان، مهدویت در صحنه سیاست، قیام مختار، قیام زید و یحیی بن زید، نهضت عباسیان، قیام محمد نفس زکیه و نپذیرفتن بیعت از سوی امام صادق، رونق بحثهای کلامی در منطقه شرق اسلامی، معارضه زندیقان با امام صادق، فقه در عصر پیامبر (ص) و ادوار خلفا و ائمه (ع)، روزگار امام باقر و امام صادق (ع)، انتشار فقه شیعه، مدینه در روزگار امام صادق، نظر دانشمندان اهل سنت درباره فقاهت آن حضرت، زاهد نمایان عصر امام صادق، ستمگریهای عباسیان و شهادت امام صادق توسط منصور، شرح برخی از فضایل اخلاقی آن حضرت و موضوعات تاریخی عصر امام صادق و ارائه گزیده‏ای از نصایح ایشان، شعرهای منسوب به امام صادق

 

8. امام صادق ومذاهب اهل سنت

اسدحیدر

دانشگاه ادیان ومذاهب

کتاب حاضر اثری مهم درباب شناخت شخصیت امام صادق(ع) و شرایط زندگی علمی و سیاسی و فرهنگی آن حضرت و تطبیق مبانی فکری و فقهی و کلامی ایشان با دیگر شخصیت های علمی مذاهب دیگر است، یکی از امتیازات این کتاب، توجه مولف به ابعاد گوناگون بحث تطبیقی میان مذاهب است.

 

9.پندهای امام صادق به رهجویان صادق

علامه محمد تقى مصباح یزدى

موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره)

شرح و تفسیر یکى از احادیث منقول از امام صادق(ع) است. این حدیث مشتمل بر پاره‏اى از وصایا و سفارش‏هاى امام صادق(ع) به یکى از اصحاب خود به نام عبدالله بن جندب است. سخنران بر محور حدیث یادشده، سلسله سخنرانى را با عنوان درس اخلاق ترتیب داده و به بیان فضایل اخلاقى و راههاى کسب آن و معرفى رذایل اخلاقى و شیوه ‏هاى دور ماندن از آن پرداخته است. این سخنرانى‏ها در 28 عنوان به بیان فضایل اخلاقى و راههاى کسب آن و معرفى رذایل اخلاقى و شیوه ‏هاى دور ماندن از آن پرداخته است. این سخنرانى‏ها در 28 عنوان تنظیم و تدوین شده است. برخى از عنوان‏هاى مزبور عبارت است از دوستان واقعى اهل بیت، محاسبه نفس، نشانه ‏هاى ایمان، خوف و رجا، شادى از دیدگاه اسلام، دام‏هاى شیطان.

 

10. دیدنی‌های خدا -شگفتی‌های آفرینش در سخنان امام صادق علیه السلام

مهدی وحیدی نصر

نشر جمال

  کتاب دیدنی های خدا ( شگفتی های آفرینش در سخن امام صادق علیه السلام ) ترجمه توحید مفضل به زبان کودکان و به صورت شعر است. در بخشی از کتاب آمده است: بر ماست که کودکان خود را از همان نخستین سال های زندگی، با توحید و خداشناسی آشنا کنیم و پیوند دوستی خود را با خدای مهربان هر روز محکم تر سازیم. یکی از بهترین راه های آشنا کردن کودکان با خدا، توجه دادن آنان به شگفتی های آفرینش است. اینک به صفحه سه از  جلد اول  شگفتی های خلقت زنبور توجه کنید.

11. فصل چیدن

محسن هجری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

در «فصل چیدن»، سعید بن ثابت رهسپار کوفه شده و با هنگام بن سالم، که دارای مغازه علافی (علوفه و کاه) است، برخورد می‌کند. هشام با مشاهدة سعید از او می‌خواهد تا به عنوان شاگرد در مغازه‌اش کار کند. او در کنار یاد دادن فنون کاسبی به سعید به او آداب اخلاق را نیز می‌آموزد. از جمله این که از او می‌خواهد تا به کوفه نزد پدر و مادرش برود و با آنها به نرمی برخورد کند. مجموعة حاضر حاوی هشت داستان کوتاه است که یکی از آنها «فصل چیدن» نام دارد. عناوین دیگر داستان‌ها عبارت است از: آتشی به لطافت بنفشه‌ها؛ آخرین موج؛ طلوع ستاره؛ یک سبد خاطره؛ پدر خاک.

برگفته از سایت فارس نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۲
پایگاه مضمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی