پایگاه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی

إنَّ الیومَ المضمار و غَداً السِّباق ؛ امروز روز تمرین و فردا روز مسابقه است. (خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه)
سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹ ق.ظ

درسهایی از کوه1


کوه یکی از صفحات عجیب کتاب آفرینش بوده و درس های او راه تکامل انقلابیون است. باید درس های این صفحه را بررسی کرده و به کار بندند تا در راه انقلاب پیروز گردند.

درس اول- انقلابیون بزرگ حرکت خود را از کوه شروع کردند که مظهر سرسختی و تحمل و ثبات است؛ حضرت آدم حرکت را از کوه سراندیب شروع کرد و حضرت نوح در سلسله جبال آرارات مبعوث به رسالت شد و حضرت ابراهیم و موسی از کوه سینا و حضرت عیسی (ع) از ساعیر و حضرت محمد (ص) از کوه نور حرکت انقلابی خود را آغاز کردند. از جایی که جز خدا کسی نبود، تا به انقلابیون جهان برسانند که حرکت انقلابی از سختی ها و تنهایی شروع شده و به پیروزی خاتمه می یابد. فأن مع العسر یسرا ان مع العسر یسرا


درس دوم- انسان در موقع مبارزه دچار اضطراب خاصی می شود و باید بوسیله علم و ایمان حرکات خود را معتدل سازد مانند کوهی که حرکات زمین چموش و ناآرام را تعدیل کرده است. خداوند زمین را موجودی متحرک با حرکت مضطرب کننده معرفی کرده است و این اضطراب زمین در موقع جدا شدن از خورشید بوسیله کوه ها تعدیل شده است. خداوند می فرماید: این زمین با حرکاتی پراضطراب همچون حیوان وحشی جنگی در فضای بیکران آسمان سرگردان بود سپس خدا آنرا آرام و راهوار کرد تا زندگی و راه پیمایی و بدست آوردن روزیهای الهی خوب و فراوان بر پشت پهناور آن امکان پذیر باشد. و این اضطراب بوسیله کوه ها مرتفع شد.

پس یک فرد انقلابی مبارز باید بوسیله ایمان و علم، اضطراب خود را برطرف سازد و مانند کوهی محکم و بی زوال در برابر حوادث و مشکلات ایستادگی کند. علی (ع) به فرزند خود محمد حنفیه در جنگ جمل فرمود:

کوه ها از جا کنده شوند، تو از جای خود حرکت مکن و پرچم را نگه دار. و درباره روح انقلابی خود می فرماید:

در هر کاری ثبات قدم داشتم مانند کوه که بادهای شکننده و تند آنرا نمی جنباند و از جا نمی کند. خطبه 37 نهج البلاغه.

درس سوم- مجاهدی که در کوه تعلیمات چریکی می بیند در اندیشه ریشه کن نمودن ظالم و طرفداری از مظلوم است و می جوشد و می خروشد تا نیرویی بدست آورد که اهریمن ستم را از پای درآورد و ناله مظلومانی که گوش وجدان او را می خراشد خاموش سازد: در این هنگام کتاب طبیعت کوه را مأموریت می دهد تا سومین درس را به او بیاموزد و می گوید:

ستمگر چو برف و ستمکش چو کوه              فرو رفت برف و بجا ماند کوه

مبارز با شنیدن این نغمه امیدبخش دلگرم می شود و به امید پیروزی به عملیات چریکی خود ادامه می دهد تا ملت های محروم و مستضعفین جهان را از چنگال خونین دژخیمان نجات دهد و ستمگران و خونخواران را مانند برف نابود سازد و اثری از جنایات ناپاکان در جهان نگذارد.

درس چهارم- کوه دامن پرورش خود را برای هرچیز خوب می گسترد، عسل، جواهر، معادن و امثال آن را تربیت می کند. مبارز انقلابی هم وظیفه خود می داند محرومین را در دامن خود پرورش داده و به آنها ارزش انسانی بخشد.

مگر انبیاء چه می کردند؟ پیامبران عظام با رنجهای فراوان گمشدگان جهان را که از علم و ادب و هرچیز دیگر دور شده بودند در دامن پر مهر خویش پرورش داده و تربیت کامل را در اجتماع آنها پیاده می کردند. و سنگها را تبدیل به جواهر می نمودند. و چوپان های جاهل را در قیافه اباذر به ملت خویش تحویل می دادند.

درس پنجم- خداوند کوه ها را وسیله ای برای تصفیه آبها قرار داده است تا آبهای آلوده و کثیف قابل استعمال تشنه کامان باشد.

وجعلنا فیها رواسی شامخات و اسقیناکم ماء فراتا (مرسلات 28)

کوه های سر به فلک کشیده در روی زمین قرار دادیم و آب گوارا بشما نوشاندیم.

انقلابی دلسوز ما که سوز درونیش او را آرام نگذاشته، از کوه می آموزد که باید محیط فاسد اجتماع را از هر فساد و تباهی تصفیه سازد و نگذارد کوچکترین آلودگی جامعه و نهضت و انقلاب را آلوده سازد.

و هر انقلاب الهی تصفیه را در پی داشته است به طور کامل یا نیمه کامل و از همه مهمتر تصفیه حق از وجود باطل بوده است.

درس ششم- کوه پیوسته در حرکت است ولی هیچ از او پیدا نیست و جاهلان بی خبر او را ساکن می دانند

و تری الجبال تحسبها جامده و هی تمر مر السحاب (نمل 88)

شما کوه ها را در نگاه های ظاهری ساکن می بینید و حال آنکه مانند ابر حرکت می کنند.

یک مرد انقلابی هم باید خود را در عین حرکت داشتن ساکن نشان دهد تا کسی متوجه فعالیت های او نباشد و معنی تقیه همین است.

انقلابیون حرکت و تلاش پرجوششان آرام نما است و کسی متوجه آنها نیست ولی در نهایت درجه حساب شده و ثمربخش خواهد بود.

 



نوشته شده توسط پایگاه مضمار
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پایگاه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی

إنَّ الیومَ المضمار و غَداً السِّباق ؛ امروز روز تمرین و فردا روز مسابقه است. (خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه)

پایگاه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی

پایگاه مضمار با هدف تولید دانش و گفتمان سازی تشکیلات اسلامی از طریق ترویج فرهنگ کار تشکیلاتی، الگوسازی، نقد و تحلیل و همچنین رصد و پایش مجموعه های موجود آغاز به کار کرده است.

نام مضمار برگرفته از کلامِ « الا و انّ الیوم مضمار و غداٌ السباق» آگاه باشید امروز روز تمرین و آمادگى، و فردا روز مسابقه است‏‏، امیرمؤمنان برای این پایگاه انتخاب شد، باشد که گامی تمرینی در جهت فتح سنگرهای کلیدی جهان برداشته و برای ظهور اقامه کننده عدل آماده تر شویم.

پیام های کوتاه
بایگانی

درسهایی از کوه1

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹ ق.ظ


کوه یکی از صفحات عجیب کتاب آفرینش بوده و درس های او راه تکامل انقلابیون است. باید درس های این صفحه را بررسی کرده و به کار بندند تا در راه انقلاب پیروز گردند.

درس اول- انقلابیون بزرگ حرکت خود را از کوه شروع کردند که مظهر سرسختی و تحمل و ثبات است؛ حضرت آدم حرکت را از کوه سراندیب شروع کرد و حضرت نوح در سلسله جبال آرارات مبعوث به رسالت شد و حضرت ابراهیم و موسی از کوه سینا و حضرت عیسی (ع) از ساعیر و حضرت محمد (ص) از کوه نور حرکت انقلابی خود را آغاز کردند. از جایی که جز خدا کسی نبود، تا به انقلابیون جهان برسانند که حرکت انقلابی از سختی ها و تنهایی شروع شده و به پیروزی خاتمه می یابد. فأن مع العسر یسرا ان مع العسر یسرا


درس دوم- انسان در موقع مبارزه دچار اضطراب خاصی می شود و باید بوسیله علم و ایمان حرکات خود را معتدل سازد مانند کوهی که حرکات زمین چموش و ناآرام را تعدیل کرده است. خداوند زمین را موجودی متحرک با حرکت مضطرب کننده معرفی کرده است و این اضطراب زمین در موقع جدا شدن از خورشید بوسیله کوه ها تعدیل شده است. خداوند می فرماید: این زمین با حرکاتی پراضطراب همچون حیوان وحشی جنگی در فضای بیکران آسمان سرگردان بود سپس خدا آنرا آرام و راهوار کرد تا زندگی و راه پیمایی و بدست آوردن روزیهای الهی خوب و فراوان بر پشت پهناور آن امکان پذیر باشد. و این اضطراب بوسیله کوه ها مرتفع شد.

پس یک فرد انقلابی مبارز باید بوسیله ایمان و علم، اضطراب خود را برطرف سازد و مانند کوهی محکم و بی زوال در برابر حوادث و مشکلات ایستادگی کند. علی (ع) به فرزند خود محمد حنفیه در جنگ جمل فرمود:

کوه ها از جا کنده شوند، تو از جای خود حرکت مکن و پرچم را نگه دار. و درباره روح انقلابی خود می فرماید:

در هر کاری ثبات قدم داشتم مانند کوه که بادهای شکننده و تند آنرا نمی جنباند و از جا نمی کند. خطبه 37 نهج البلاغه.

درس سوم- مجاهدی که در کوه تعلیمات چریکی می بیند در اندیشه ریشه کن نمودن ظالم و طرفداری از مظلوم است و می جوشد و می خروشد تا نیرویی بدست آورد که اهریمن ستم را از پای درآورد و ناله مظلومانی که گوش وجدان او را می خراشد خاموش سازد: در این هنگام کتاب طبیعت کوه را مأموریت می دهد تا سومین درس را به او بیاموزد و می گوید:

ستمگر چو برف و ستمکش چو کوه              فرو رفت برف و بجا ماند کوه

مبارز با شنیدن این نغمه امیدبخش دلگرم می شود و به امید پیروزی به عملیات چریکی خود ادامه می دهد تا ملت های محروم و مستضعفین جهان را از چنگال خونین دژخیمان نجات دهد و ستمگران و خونخواران را مانند برف نابود سازد و اثری از جنایات ناپاکان در جهان نگذارد.

درس چهارم- کوه دامن پرورش خود را برای هرچیز خوب می گسترد، عسل، جواهر، معادن و امثال آن را تربیت می کند. مبارز انقلابی هم وظیفه خود می داند محرومین را در دامن خود پرورش داده و به آنها ارزش انسانی بخشد.

مگر انبیاء چه می کردند؟ پیامبران عظام با رنجهای فراوان گمشدگان جهان را که از علم و ادب و هرچیز دیگر دور شده بودند در دامن پر مهر خویش پرورش داده و تربیت کامل را در اجتماع آنها پیاده می کردند. و سنگها را تبدیل به جواهر می نمودند. و چوپان های جاهل را در قیافه اباذر به ملت خویش تحویل می دادند.

درس پنجم- خداوند کوه ها را وسیله ای برای تصفیه آبها قرار داده است تا آبهای آلوده و کثیف قابل استعمال تشنه کامان باشد.

وجعلنا فیها رواسی شامخات و اسقیناکم ماء فراتا (مرسلات 28)

کوه های سر به فلک کشیده در روی زمین قرار دادیم و آب گوارا بشما نوشاندیم.

انقلابی دلسوز ما که سوز درونیش او را آرام نگذاشته، از کوه می آموزد که باید محیط فاسد اجتماع را از هر فساد و تباهی تصفیه سازد و نگذارد کوچکترین آلودگی جامعه و نهضت و انقلاب را آلوده سازد.

و هر انقلاب الهی تصفیه را در پی داشته است به طور کامل یا نیمه کامل و از همه مهمتر تصفیه حق از وجود باطل بوده است.

درس ششم- کوه پیوسته در حرکت است ولی هیچ از او پیدا نیست و جاهلان بی خبر او را ساکن می دانند

و تری الجبال تحسبها جامده و هی تمر مر السحاب (نمل 88)

شما کوه ها را در نگاه های ظاهری ساکن می بینید و حال آنکه مانند ابر حرکت می کنند.

یک مرد انقلابی هم باید خود را در عین حرکت داشتن ساکن نشان دهد تا کسی متوجه فعالیت های او نباشد و معنی تقیه همین است.

انقلابیون حرکت و تلاش پرجوششان آرام نما است و کسی متوجه آنها نیست ولی در نهایت درجه حساب شده و ثمربخش خواهد بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۱۴
پایگاه مضمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی